S-a dat ordin de la Guvern

Premierul României, Marcel Ciolacu, a dispus trimiterea Corpului de Control la toate cele 16 ministere și la instituțiile subordonate acestora, pentru a verifica implementarea măsurilor de reorganizare și reducere a birocrației.

El a avertizat că oricine nu înțelege necesitatea diminuării cheltuielilor și eliminării risipei va avea parte de consecințe. Cei care nu tratează această problemă cu responsabilitate vor fi trași la răspundere din punct de vedere politic, a declarat premierul.

Corpul de Control al Prim-Ministrului este o entitate guvernamentală aflată sub directa coordonare a premierului. Această structură nu are personalitate juridică proprie și își desfășoară activitatea cu finanțare din bugetul de stat, prin Secretariatul General al Guvernului.

“Cine nu a înţeles că reducerea risipei bugetare şi a cheltuielilor statului sunt absolut necesare pentru a echilibra bugetul o să aibă o surpriză.

Am trimis deja Corpul de Control al Prim-ministrului simultan la toate cele 16 ministere şi instituţii din subordine pentru a verifica dacă măsurile de reorganizare şi debirocratizare, pentru care Guvernul şi-a asumat răspunderea în Parlament, sunt respectate.

Nu am glumit, iar cei care nu au tratat cu toată seriozitatea această problemă vor răspunde politic”, a anunțat premierul României.

->

Scopul său este de a analiza activitatea ministerelor, agențiilor, instituțiilor publice subordonate Guvernului, precum și a companiilor de stat și altor entități care primesc fonduri publice. Corpul de Control realizează inspecții administrative și monitorizează modul în care aceste structuri își desfășoară activitatea.

Verificările efectuate includ proiectele și investițiile finanțate din bugetul de stat, desfășurate de autoritățile locale și instituțiile publice aflate în subordinea acestora, respectând principiul autonomiei locale.

Guvernul își propune să creeze condiții pentru o dezvoltare sustenabilă a României, având o administrație eficientă și transparentă, prin următoarele măsuri:

Creșterea transparenței în administrație, prin publicarea online a datelor privind cheltuielile publice, contractele de achiziții și alte informații relevante despre instituțiile statului, de la Guvern până la primării, pentru a asigura accesibilitatea acestora pentru cetățeni.

Digitalizarea cât mai multor proceduri administrative, pentru a reduce posibilitatea corupției și a comportamentelor imorale sau neetice.

Modernizarea și standardizarea mecanismelor de control ale autorităților statului, pentru a evita suprapunerile inutile între diverse instituții.

Întărirea măsurilor de prevenție și control împotriva corupției și a comportamentului neadecvat al funcționarilor publici.