Tatăl meu, care lucrează ca instalator, tratează fiecare lucrare ca și cum ar fi pentru propria lui casă. Este genul de om care ar refăcea totul de la zero dacă ceva nu se ridică la standardele lui stricte.
Recent, a primit sarcina de a renova complet o baie, și s-a dedicat lucrării cu întreaga sa atenție, așa cum face mereu. Proprietarii casei erau entuziasmați de proiect și au ales personal fiecare detaliu, de la plăci la poziționarea chiuvetelor și a toaletei.
Tatăl meu a supervizat fiecare etapă, asigurându-se că totul este în perfectă stare. Totul părea să decurgă fără probleme, dar în ultima zi, în timp ce sigila chiturile, proprietarii și-au exprimat nemulțumirea.
Spuneau că plăcile nu sunt ceea ce și-au dorit, deși ei le aleseseră. Au provocat o mare surpriză când au anunțat că vor să-i plătească doar jumătate din suma datorată. După două săptămâni de muncă intensă, au încercat să-l păcălească pe tatăl meu.
Tatăl meu a rămas calm. Deși este un om blând de obicei, a decis că aceste persoane au nevoie de o lecție. A finalizat munca, dar a adăugat o mică modificare – o supapă de închidere bine ascunsă care a dezactivat instalația sanitară.
Proprietarii n-au observat nimic imediat, dar a doua zi au sunat furioși pentru că apa nu funcționa. L-au acuzat pe tatăl meu că a greșit ceva.
Tatăl meu le-a răspuns politicos că a fost plătit doar pe jumătate, și așa a făcut și el doar jumătate de muncă. Dacă își doresc o reparație completă, trebuie să achite restul.
A existat o tăcere la telefon, după care au cerut să vină să remedieze problema.
Când a ajuns la fața locului, tatăl meu a observat furia în ochii lor, dar nu a spus nimic. S-a dus direct la baie și a deschis supapa ascunsă, restabilind funcționalitatea apei.
Când au văzut că totul funcționa, au fost uimiți. Tatăl meu le-a explicat ce a făcut și a menționat că a terminat acea mică ajustare pentru care fusese plătit. Le-a cerut restul banilor și, fără altă opțiune, au acceptat să plătească.
A plecat împăcat, cu banii câștigați pe merit. În acea seară, la cină, ne-a povestit situația cu un zâmbet pe buze: „Unii cred că sunt isteți, dar de multe ori cele mai simple soluții sunt cele care rămân în memorie.
Tatăl meu a învățat proprietarii o lecție importantă despre respect și corectitudine – o lecție pe care nu o vor uita prea curând.
Invităm cititorii să își împărtășească părerile și experiențele similare în comentarii. Cum ați reacționa într-o situație similară?